Když cestujeme, tak hodně rozlišujeme a uzpůsobujeme cíle podle toho, zda jedeme jen s Mateem a nebo jestli jedeme se všema dětma. Mateo se hodně přizpůsobí nám a stačí mu dát prostor na skotačení, ale je mu jedno kde. Starší děti jsou o dost náročnější a snažíme se každý výlet vyvážit tak, abychom se bavili my i oni :-) To poslední, co chci o víkendu na výletě slýchat je, že se někdo nudí :-) Nějak mi ta hláška drásá nervy :-D

Tentokrát jsme vyrazili směr Jindřichův Hradec. Vyjížděli jsme už v pátek po obědě a první jasná zastávka směr jih byl Tábor. Město Tábor milujeme a zastavíme se tam, vždy když máme možnost a nebo to cesta jen trochu dovolí. Máme tam oblíbenou kavárnu Jednota. Na téhle kavárně je krásné, že kromě výborné kávy si tam můžeme prohlídnou a koupit spoustu zajímavých knih. U nás si vždy vyberou i děti. Mateo si vybral knihu, která hraje melodie Mozarta a Naty s Míšou si koupili knihu Raketa (hravá kniha pro děti), kterou celý víkend vyplňovali.

Z Tábora jsme vyrazili směr první cílové místo na přespání. Výjimečně jsme využili pronájmu pozemku z webu www.bezkempu.cz. Důvodem bylo, že jsme si s dětma chtěli udělat oheň, což si na volno v přírodě nedovolíme. Místo máme už prozkoumané z loňského výletu se stanem, jen jsme si letos připlatili za to, že na pozemku budeme sami, abychom mohli mít volně puštěné pejsky. Místo najdete zde. Co na to něm milujeme? Je uprostřed luk a polí, je na něm ohniště i posezení. Navíc asi 500 metrů od místa je zámeček a u něj krásné dětské hřiště. Zaparkovali jsme auto, připravili věci na oheň a vyrazili (my pěšky, děti na kole) na točené pivo a hřiště. Vyšlo nám krásné počasí a byli jsme na hřišti skoro do západu slunce. Vyhnal nás až hlad a nechuť vařit v aute za tmy (kvůli svícení a komárům). Večer jsme si užili všichni u ohně a Mateo většinu ohně prospal v šátku.

Ráno na tomhle krásném místě bylo opravdu příjemné. Snídani jsme měli hotovou s sebou z domova a jen si ji nandali :-) Tentokrát jsme si dělali burcher musli – luxusní recept z kuchařky My Cooking Diary, doporučuji každému. Díky posezení kolem ohniště jsme se ani nemuseli mačkat v autě u stolu. Můj muž každé ráno potřebuje po snídani kávu, čímž byla úplně jasná první sobotní zastávka :-D V aplikaci Gastromapa jsme si našli v Jindřichově Hradci kavárnu Agnes Café kousek od náměstí. Kromě výborné kávy tady mají i luxusní makronky, quiche, atd. V týdnu vaří si polévky. Po cestě do kavárny jsme na náměstí objevili úžasné „vodotrysky“, kde lítalo spousta dětí. V teplém počasí dokonalá atrakce na ochlazení pro děti dospělé. My tam vydrželi víc než hodinu :-)

Z Jindřichova Hradce jsme pokračovali dál směr Havlova hora. Dole je malé placené parkoviště, kde jsme nechali auto a nahoru pokračovali pěšky. Od parkoviště to není daleko, ale hodně do kopce. Každopádně vás nahoře čeká super odměna – Jakubova rozhledna a lesopark u Jakuba, který s dětma stojí za návštěvu. Můžete tam vydržet i pár hodin. Na jednom místě je podzemní svět, bludiště, naučná stezka a spousta dalších krásných věcí pro děti. Když nás (teda vlastně spíš psy) přestalo bavit, vyrazili jsme směr Ďáblova prdel. Je to skalní útvar ve tvaru zadku. Děti si na něj těšili asi nejvíc z celé cesty :-D Cesta k němu, je hezká, ale nám začalo pršet, což štvalo Mišku, takže cesta tam i zpět byla trochu na palici. Každopádně, když budete mít děti v lepším rozpoložení než my, je v okolí hodně kaskádovitých rybníků i krásných míst k prozkoumání.

Konec dne jsme zakončili zpět u Jindřichova Hradce v Obludišti Dolní pěna. Je zde největší přírodní bludiště ve střední Evropě. Myslela jsem, že si jen proběhneme bludiště, ale uvnitř jsou schované postavy, které hledáte podle mapy, zapisujete si z nich slova a pak skládáte hádku. Moc se nám to líbilo. Jen pokud budu upřímná, já bych zabloudila :-D Vůbec se nedivím, že vám dají při vstupu i telefonní číslo, kam volat, pokud zabloudíte J Bez muže bych nenašla ani jednu obludu a ani cestu ven :-D Před obludištěm je navíc krásné hřiště s vodními prvky a malé jezírko s lanovým vorem, který u nás frčel asi nejvíc :-)

V sobotu večer jsme si našli místo na spaní na louce – zde. Jak bylo po dešti, tak všude žrali komáři, ale jinak místomkrásné. Ticho a hezký výhled. Díky počasí byl náš večer v zavřeném autě dost nááročný, vaření jídla nekonečné a ticho, které přišlo potom, co usnuli bylo jako balzám na duši :-D Já jsem si dala premiéru spaní v horním patře auta, což bylo super, až na to, že v noci začalo pršet, s čímž nikdo nepočítal, a měla jsem peřinu opřenou o stěnu stanu, takže taky trochu mokrou.

Snídaně byla rychlá ve stylu bílého jogurtu s medem a musli. Venku dost usilovně přšelo. Rozhodli jsme se, že pojedeme domů. Chvilku před Táborem, ale vyšlo sluníčko a začalo být zase krásně. Vzali jsme to přes táborskou kavárnu a hlavně! na dopravní hřiště, které naše děti milují :-)

Pokud chcete nasát větší atmosféru z tohoto výletu,  koukněte na náš instragram, kde je výlet uložený v výběrech :-) Odkaz zde.